Casio EXILIM Zoom EXILIM EX-Z1200 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Casio EXILIM Zoom EXILIM EX-Z1200 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Frank Stuifbergen 20-07-2008

Schreef ik in oktober nog, dat het zo'n goede camera was; onderhand is mijn mening daar wel over veranderd.

De scherpstelling is al maanden kapot, de camera is ter reparatie geweest. Volgens hun mankeert de camera niets. Toch wel gek dat vroeger de foto's prima waren, en nu 8 op de 10 foto's mislukt zijn.

Je moet haast 10 foto's van hetzelfde maken, in de hoop dat er 1 of 2 foto's tussen zitten die gelukt zijn.

Tot september zit de camera nog in de garantie, ik hoop voor het verlopen van garantietermijn hem nog gerepareerd te krijgen. Want anders kan die net zo goed de vuilnisbak in...

TheoMI 02-05-2008

Een erg handige camera, maar... de foto's zijn gewoon niet goed genoeg. De kleuren (rood, groen en blauw) zijn niet goed in balans en daarom zijn natuurfoto's snel onnatuurlijk.

Ik heb enkele dode pixels.

De jpeg compressie verprust de foto als er scherpe overgangen zijn, zoals bij de waterdruppels van een fontein.

De filmpjes van deze camera zijn vrij goed, maar ook hier is de kleurweergave niet optimaal.

Jvdblom 28-01-2008

Een hele goede camera. Kleuren zijn mooi helder.

De Best Shot functie is een mooi iets. Snel de juiste instellingen laden voor een specifieke foto opname. Zorg er alleen wel voor dat als je een lange sluitertijd hebt, je de camera zo weinig mogelijk beweegt. De anti shock neemt wel wat weg maar lang niet alles. Een statief of een vaste ondergrond waarop je kan steunen zijn hierin aan te raden.

Groot voordeel van deze camera is dat erg compact is. Hij glijdt heel makkelijk in je broekzak.

Zelf heb ik er een 4gb kaartje bij gekocht en dit is goed voor een capaciteit van 1201 foto's in de hoogste resolutie (12mp).

Ruisontwikkeling in donkere ruimte is nagenoeg nihil.

Snaad 27-12-2007

supercamera, nu bijna een week in bezit en nog geen nadelen kunnen ontdekken. nu ben ik een 'beginner' maar ik ben in staat om prachtige foto's te maken. makkelijk, uitgebreid menu, snelle sluitertijd, heldere foto'sen ook met de batterij doe je best lang.
een aanrader!

Dannis vd H 08-12-2007

De Casio is een heel fijn toestel met enorm veel mogelijkheden. Je kunt de camera automatisch alles laten regelen, maar je kunt heel veel handmatig instellen en die instelling vervolgens laten opnemen in 'best shot'. Goede haarscherpe foto's. De ruis bij 12 MP waar ik over las, nou ik zie het niet hoor, ook niet als ik Photoshop. Prima!De Casio is heel klein. Dat is even wennen, maar dat is erg makkelijk dat je zo'n krachtige camera hebt die in je binnenzak past. Ik ben er erg blij mee.

Thijs5 05-12-2007

Super ding! Niet goedkoop in aanschaf, maar dan heb je ook dingen die de concurrentie niet kan bieden in dezelfde prijsklasse. Dus eigenlijk nog een koopje ;-) Haarscherpe foto's: zowel overdag als 's-nachts, en verbazingwekkend hoe goed belicht de foto's 's-avonds (of bij weinig licht) zijn zonder flits. Kies dan wel even de goede instellingen. Dit gaat makkelijk met de voorgeprogrammeerde macro's 'best shot'. Keer laten vallen per ongeluk van meter hoog op tegels maar geen krasje dus erg sollide bovendien. Kan zeer snel foto's maken, dus niet irritant lang wachten tot apparaat klaar is. Lekker dun van formaat. Accu niet snel leeg.. Nee...ik ben een redelijk kritisch persoon maar heb nog geen minpunten kunnen ontdekken eigenlijk. Tja, sommigen noemen het verplichte dockingstation een nadeel om foto's te bekijken omdat het niet rechtstreeks op usb is aan te sluiten maar is dat nu een nadeel? Ik vind van niet. Van mijn keuze, na deze site goed bestudeerd te hebben, heb ik dus geen spijt!

lori b 16-11-2007

Na het lezen van de reviews hebben wij door de positieve meldingen een casio ex-1200 gekocht. En wij vinden de camera behoorlijk tegenvallen. Wat het meeste stoort is de langzame sluitertijd, je wilt een momentopname maken en het moment is alweer voorbij. Je bent net altijd te laat en dat is flink balen. Verder vinden we dat bij het gebruik van de flitser er veel overbelichting is. Snel scherp stellen is ook een probleem. Nee als we het over hadden mogen doen hadden we hem niet meer gekocht.

DrBobby 28-09-2007

in eertse instantie ben ik gaan kijken naar de canon ixus 75, maar deze camera trok ook mijn aandacht. ik heb beide toestellen in handen gehad en moet zeggen de canon is een prima toestel, en heeeeel erg snel. deze is iets langzamer maar dan hebben we het over verwaarloosbare verschillen. persoonlijk vind ik de casio een mooiere vormgeving hebben als ook meer instelbare functies en mogelijkheden als ook breedbeeld foto',s breedbeeld filmen, instelbare sluitertijden enz. De degelijkheid is voor mijn gevoel minstens gelijk misschien wel beter dan die van de canon.
voor een ieder die twijflelt zou ik zeggen ga zelf kijken en doe waar je het beste geboel bij hebt. bij mij was de keuze na beide toestellen in handen te hebben gehad en er een beetje mee gespeelt te hebben 100% casio. ook al denk ik bij casio allereerst aan rekenmachine's van camera's hebben ze in mijn ogen ook zeker veel verstand.

marcels ervaring 10-09-2007

ben een paar weken in bezit van z1200 van casio
en vind het een goed toestel ligt lekker in de hand en maakt mooie foto's mooie kleuren jammer dat hij maar 3x optische zoom heeft komt niet ver

1 ding vindt ik minder en dat is het automatisch scherp stellen dat gaat vooral met wat schemer of donkere opjecten wat minder moet je echt een paar keer half het knopje indrukken voor hij scherp is

de film functie vind ik normaal een beetje onzin op een camera maar deze maakt wel echt scherpe filmpjes dat je ze thuis ook echt kan bewerken en afspelen op tv ik heb heel wat fotocamera's gehad maar de filmjes waren altijd blokkerig deze is echt goed!! kost je wel veel ruimte dus een 4 gig kaartje is zeker nodig met 4 gig en 12 megapixels maak je zo'n 650 foto's of 25 minuten film. leuk is het zeker als je een slideshow via de camera bekijkt plakt hij er een grappig muziekje onder dus meteen klaar om aan de familie of vrienden te laten zien

voor vakantie en huis tuin en keukengebruik prima toestel. een echte aanrader